20 Nisan 2008 Pazar

Test Çözmede sıfır hata




Cevaplayamadığım soru olduğunda paniğe kapılmayacağım.”

 “Kendime güveniyorum, bu sınavı başaracağım” DEYİN…
 Test soruları zorluk düzeylerine göre 5 e ayrılır.
 Zorluk düzeyi Yüzdesi %
Çok kolay 10
Kolay 20
Normal 40
Zor 20
Çok zor 10

 Tabloya bakıldığında, % 70 lik bir bölüm, rahatlıkla cevaplandırılabilecek sorulardan oluşmaktadır.
 Turlama Tekniğini bilen ve uygulayan öğrenci, birinci turda, her testte var olan kolay ve normal soruları çözerek soruların %70 ini yapabilme şansına sahiptir.
 Aynı test içindeki soruların zorluk düzeyleri birbirinden farklı; fakat kazandırdığı puan eşittir.
Cevabı kolayca bulunabilecek soruların öncelikle çözülerek, zaman alıcı ve zor soruların ikinci tura bırakılmasına TURLAMA TEKNİĞİ denir
Birinci turda cevaplandırılmadan ikinci tura bırakılan soruların kenarına özel işaretler (soru işareti, ünlem gibi) konulması, ikinci turda çözmeniz gereken soruları kolay bulmanızı sağlar.
Böylelikle soru arayıp, zaman kaybetmenizi önler.
 Genel ilke, en başarılı olunan bölümden başlamaktır.
 Birinci turda, kolayca çözebileceği sorularla ortalama bir puan elde etmeyi sağlarken, ikinci turda çözeceği daha zor sorularla puanını yükseltme şansına sahip olur.
 En başarılı olunan bölümden ve sorulardan başlamak, sınavın başında, her öğrencide belli bir düzeyde bulunan sınav kaygısının da kontrol altına alınmasına yardımcı olur.
Öğrenci başarılı olacağı sorulardan başladığında, hata yapma ihtimali azalacağından, panik ve heyecan ortadan kalkacak ve dikkatini yoğunlaştırabilecektir
 Sınavda zamanın yetmemesinin en büyük nedeni, sırayla soru çözme alışkanlığıdır.
 Turlama Tekniğinin tam tersi olan bu çözüm yolunda, öğrenci zor ve uğraştırıcı sorulara takılıp gereğinden fazla zaman yitirmektedir
 Soru başlangıçta çok karışık görünse bile o soruyu otomatik olarak atlamayın.
 Sınavdaki soruların güçlük derecelerini belirleyen içerikleridir. uzunlukları veya karmaşık görünmeleri değil.
 Hakkında hiçbir bilginiz olmayan soruları cevaplamayın.
 Süre ayarlaması, her öğrencinin yöneldiği bölüme ve o bölümle ilgili başarı düzeyine bağlı olarak değişiklik gösterir. Bu nedenle testlerde her öğrenci için geçerli bir süre kalıbı göstermek yanlıştır.
 Bu konuda temel ilke, süreyi turlama tekniği doğrultusunda en verimli biçimde kullanmasıdır.
“Sınav anında sınavın sonucunu düşünmeyin”
 Sınav sırasında sizden istenen, soruları doğru çözmenizdir. Sınavın sonucunun nasıl olacağını sınavdan sonraya bırakın,
 Sınav anında “kaygının sesi olmayın”; sınav kaygısını artırıcı düşüncelere, iç seslerinize kulak vermeyin. Olumlu düşünün.
 Soru kökünü çok dikkatli okuyup, soruları tam olarak anlayın.
 Kimi soru kökleri “hangisi....değildir?” , “Hangisinde...yoktur?”, “...hangisi.....olamaz?”, “Hangisi .........gelmemelidir?” biçiminde; olumsuz olarak verilmektedir. DİKKATLİ OKUYUN.
Soruyu net olarak anlayamamışsanız, şu yolu izlemenizde yarar vardır;

Soru kökünü yeniden okuyun (Anlamlı küçük birimlere bölün, “ipucu sözcükler” arayıp onları zihninizde tanımlamaya çalışın.).
• Seçenekleri tek , tek inceleyin.

Soruyu, seçeneklerin ışığında bir daha dikkatli okuyarak doğru
cevabı bulmaya çalışın.

 Sözel testlerde, bir “parça” yada “paragraf” a bağlı soruları cevaplarken, önce soruyu, sonra “parça” yada “paragraf”ı okuyun. Doğruluğundan;
 İlk aşamada yapmanız gereken; Bulduğunuz cevabın
yüzde yüz emin olduğunuz soruları işaretleyin.

 Matematik ve Fen soruları karmaşık gibi görülebilir.Ancak, kavramların yerli yerine konulması durumunda problem kolayca çözülebilir.
 Seçme sınavları, öğrencilerin başarı düzeylerini değil, onlar arasında bir sıralama yapmayı; en iyileri, iyilerden ayırmayı amaçlamaktadır.
Yapılan araştırmalar, ilk tahminin ikinci tahminden daha isabetli olduğunu ortaya
koymaktadır, İki şıkka indirdiğiniz bir soruyu, boş bırakmayın. Açıkça yanlış olduğunu fark etmedikçe hiçbir zaman cevabınızı değiştirmeyin.
-Deneme sınavlarına gerçek sınava girer gibi girilmelidir. Deneme sınavlarının çözümüne hangi dersten başlayacağını netleştir ve bu senin sınav sitilin olsun. Deneme sınav sonuçları gerçek sınav sonucu değildir. Deneme sınavları ile kendini geliştirmeye çalış. Deneme sınavlarının birer antrenman olduğunu da unutmamalısın.
- Test çözümlerinde zorlandığınız zaman o teste ait konuların çalışılması gerekir.
- ÖSS’de önceki yıllarda çıkmış soruları mutlaka çözmeniz gerekir.
- Düzenli, planlı ve dikkatli çalışmanız, derste anlaşılmayan konuları mutlaka öğretmenlerinize sormanız gerekir.
- Konu anlatımlı kitapları ve soru bankaları bitirdikten sonra test çözmelere geçmeniz gerekir.
- Test tekniğine alışmak için bol bol test sorusu çözmeniz gerekir.
- Konuyu ve çözümlü soruları iyice anlamadan soru çözmeye geçmemeniz gerekir.
- Soru çözmelerde daima kolaydan zora doğru bir yol izlemelisiniz.
- Kendini nasıl görüyorsan öyle bir sonuca ulaşırsın. Hiçbir zaman umudumuzu kaybetmeyeceğiz.
- İnanmak başarmanın yarısıdır. Hiçbir zaman inancını kaybetme. İnancını kaybedersen sonuçta kaybeden sen olursun.
- Sınav kaygısı belli bir düzeyde iken fayda sağlar. Bu düzey Orta şiddetteki sınav kaygısıdır. Orta şiddetteki sınav kaygısı öğrenme düzeyini maksimum duruma çıkarır.
- Ders çalışmak ve sınava hazırlanmak kendini hayattan soyutlamak demek değildir. Gezilecek, televizyon da seyredilecek ama ders dışı aktivitelerde seçici olunacaktır.-
- Başkaları ile kendini kıyaslamaktan uzak dur. Her öğrencinin potansiyeli, kabiliyeti, beklentisi, ihtiyacı, eğitim alt yapısı ve özel şartları aynı değildir. Başarıyı yakalayabilmek için kendinizle yarışmanız gerekir.
- Sınavlar ne zor, ne de kolaydır. Bizim bakış açımıza göre zorlaşır ve kolaylaşır.




Hayrullah KARABULUT
Piraziz Çok Programlı Lise Müdürü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder